Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

GBA | 14 August 2018

Scroll to top

Top

Yorum Yok

Pokemon Go artırılmış gerçeklik için bir gövde gösterisi

Pokemon Go artırılmış gerçeklik için bir gövde gösterisi

Sanal gerçeklik cihazları Oculus Rift, Gear VR, Vive ve PS VR sayesinde ortaya çıkan heyecan dalgası, sanal gerçekliğin eğlencenin geleceği olacağı algısı yaratabilir fakat analistler artırılmış gerçekliğin gelecekte sanal gerçeklikten üç kat daha büyük bir pazara sahip olacağa görüşünde.

Nintendo ve Niantic Labs tarafından geliştirilen ve geçtiğimiz hafta yayınlanan Pokemon Go’nun başarısı da artırılmış gerçekliğin en somut gövde gösterisi oldu.

Bir haftada Twitter kadar kullanıcı sayısına ulaşan ve 3600 insanı San Fransisco’da bir araya getiren Pokemon Go, artırılmış gerçekliğin potansiyelinin ne boyutlara ulaşabileceğinin de ipuçlarını veriyor.

Pokemon Go oyununu mümkün kılan teknoloji halihazırda geliştiricisi Niantic’in ilk oyunu Ingress’te kullanılıyordu. Ingress hâlâ kapalı beta sürecindeki bir konum odaklı artırılmış gerçeklik oyunu ve ona tutkuyla bağlı bir kitleye sahip. Ingress teknolojisinin Pokemon markasıyla birleştirilmesi ise eşine az rastlanır bir tek gecede başarı öyküsünü mümkün kıldı.

Sanal gerçeklik içerikleri üreteren Fusion’dan Julian Reyes, Pokemon Go hakkında şöyle söylüyor: “Daha önce Ingress’i yapmışlardı ve eksikliğini duydukları şey bizim neslimizden bir dokunuştu. Hepimiz Pokemon seyrederek büyüdük.” Reyes, Pokemon Go’nun başarısını sanal veya artırılmış gerçeklik ayrımı yapmadan, interaktif medyanın başarısı olarak değerlendirme taraftarı.

Digi-Capital’in kurucu CEO’su Tim Merel ise 2020 yılına gelindiğinde sanal gerçeklik pazarının 30 milyar dolar, artırılmış gerçeklik pazarının ise 90 milyar dolar hacme ulaşmış olacağını öngörüyor. Ona göre, Pokemon Go’nun başarısı her iki teknolojinin gelişimi ve geniş kitleler tarafından benimsenmesi adına ileri atılan bir adım.

Google Cardboard gibi aparatlar ile giriş seviyesi bir sanal gerçeklik deneyimi yaşamak mümkünken, vaat edildiği gibi nefes kesici deneyimler için 599-799 dolar aralığında fiyatlandırılan başlıklara ve çok güçlü bilgisayarlara sahip olmak gerekiyor. Öte yandan, artırılmış gerçeklik ise Pokemon Go örneğinde de görüldüğü gibi herhangi bir iOS ve Android cihazda kabiliyetlerini sergileyebiliyor. Artırılmış gerçekliğin düşük maliyeti ve beraberinde getirdiği kolay ulışabilirlik, teknolojinin daha geniş kitleler tarafından benimsenmesi ile sonuçlanacağa benziyor.

Her ne kadar büyük bir başarı elde etmiş olsa da, Pokemon Go’yu artırılmış gerçekliğin ilk başarısı olarak tanımlamak Snapchat’e haksızlık olur. Milyonlarca insan Snapchat’in artırılmış gerçeklik filtrelerini kullanarak fotoğraflarında bu teknolojiden yararlanıyor.

Günün sonunda, büyük başarıyı getiren sanal veya artırılmış gerçeklik değil, bu teknolojinin kendini göstereceği cihaz oluyor. Android ve iOS işletim sistemiyle çalışan milyarlarca cihaz olmasaydı bugün Pokemon Go fenomeninden bahsedemiyor olabilirdik.

Yorum Bırak