Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

GBA | 26 July 2017

Scroll to top

Top

Yorum Yok

Oculus sanal gerçekliği satmakta zorlanıyor - GBA

Oculus sanal gerçekliği satmakta zorlanıyor

Kickstarter’da yaptığı büyük çıkışın ardından sanal gerçeklik (VR) teknolojisine yeni bir soluk getirerek tekrar popüler hale gelmesini sağlayan Oculus, görünüşe göre bu popülariteyi son kullanıcıya götürmekte zorlanıyor. Ancak Facebook, Oculus’a yatırım yapmaya devam etmek konusunda kararlı.

Kickstarter’da çok önemli miktarda fon toplamayı başaran ve hemen ardından Facebook tarafından adeta ”havada kapılan” Oculus, 2016 yılı içerisinde üretim sürecini tamamlamış ve destekçilerine ilk ürünlerini teslim etmeyi başarmıştı. Elbette bundan sonraki adım da Oculus’un son kullanıcı pazarına girmesi oldu. Ürünlerini önde gelen perakende mağazalarında satmaya başlayan girişim, 500 mağazaya da deneyim alanları kurmuştu.

VR teknolojisini birçok kişi tanıyor. Özellikle cardboard şeklindeki ucuz çözümlerin yayılmasıyla deneyimleyenlerin sayısı da bir hayli yükseldi. Ancak Oculus’un farkı çok daha yüksek bir çözünürlük ile çok daha gerçekçi bir görsellik yaratıyor olması. Dolayısıyla Oculus’unki gibi yüksek seviye VR cihazlarını deneyimlemek, farkını anlamanın belki de tek yolu. Oculus da bu alanın üzerine gitmeyi tercih etti.

Fakat Business Insider’ın haberine göre kullanıcılar Oculus’u deneyimlemek konusunda pek de heyecanlı değil. Birçok mağazadaki Oculus standlarına kimsenin uğramaması, Oculus’u adım atmak zorunda bırakmış. Şirket bu 500 deneyim alanından 200 tanesini kapatmaya karar vermiş.

VR cihazları satışları geçtiğimiz yıl 2 milyon civarında gerçekleşmişti. Bu satışlarda PlayStation VR lider durumda ve ardından HTC Vive geliyor. Oculus ise 400 bin adetlik satışla üçüncü durumda.

Oculus Rift ve diğer VR geliştiricilerin cihazları çok büyük geniş kitlelere ulaştıramamasının arkasında maliyet ve kullanım zorluğu gibi sebepler var. VR cihazları halen çok büyük ve ağır. Yüksek görüntü kalitesi için de güçlü bir bilgisayara ihtiyaç duyuyorlar. Özellikle Oculus Rift’in sadece kablolu bağlantı özelliğine sahip olması bilgisayarınızdan pek de uzaklaşamayacağınız anlamına geliyor. Elbette bilgisayarın ve VR ekipmanının maliyeti de bir hayli yüksek.

Ancak esas problem ”ihtiyaç” konusu. VR ile kullanılabilecek içeriklerin çok büyük bir bölümü oyun. Nitekim Oculus haricinde pazarı sürükleyen iki cihazın arkasında da Sony ve Valve gibi oyun pazarında önemli yatırımları olan iki şirket var. Ancak Sony bile sadece Amerika’nın tatil döneminde 6 milyon PS4 satarken tüm yıl genelinde 1 milyon civarında PS VR satabilmiş durumda. Üstelik bunun büyük bir bölümü de PlayStation 4’ün yanında sunulan ‘bundle’ paketler sayesinde.

Zuckerberg_Oculus

Dolayısıyla VR henüz tüketicilerin gözünde bir ihtiyaç olabilmiş değil. Bundan sonra içerik üreticiler VR’ı vazgeçilmez kılacak içerikler üretebilecek mi, bunu zamanla göreceğiz.

Her şeye rağmen Facebook, Oculus’un geleceğinden ümitli. Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, yatırımcılardan gelen eleştirilere rağmen Oculus VR’a yatırım yapmaya devam edeceklerini söylüyor. Oculus’un kârlı olmadığını uzun bir süre daha kârlı olmasının pek de mümkün olmayacağını söyleyen Zuckerberg, kullanıcıların VR ürünlerine alışmasının 10 yıllık bir vadede gerçekleşeceğini iddia ediyor.

Yorum Bırak