Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

GBA | 18 January 2018

Scroll to top

Top

Yorum Yok

8sec her hafta yeni mobil oyun geliştiren sıra dışı bir girişim - GBA

8sec her hafta yeni mobil oyun geliştiren sıra dışı bir girişim

Digi-Capital araştırma şirketinin bu yıl 29 milyar dolarlık bir hacme ulaşmasını öngördüğü mobil oyun pazarı, özellikle genç geliştiriciler ve girişimciler tarafından hayallerini gerçekleştirmek için ideal alanların başında görülüyor. Fakat mobil oyun geliştiriciliğine daha sıra dışı yaklaşan girişimler de var.

Yatırımcı ve seri girişimci Jêrêmie Berrebi tarafından kurulan 8sec, ‘her hafta en az bir yeni oyun’ geliştirip yayına almayı kendine misyon edinen bir girişim. Kulağa çılgınca gelen bu ‘seri üretim mobil oyun’ iş modelinin ardında ise Berrebi’nin çıkarımları yatıyor.

8sec’in kuruluş hikayesi, kulağa iş modeli kadar çılgın gelmiyor. Öte yandan, Berrebi anlattıkça, her hafta yeni bir mobil oyun fikrinin mantıklı noktalarını görmek de mümkün oluyor: ”Harika oyun fikirlerine aşık olmuş ve oyuncuların aslında ne istediğini umursamayan sayısız geliştirici ile görüştükten sonra, işi ele almaya karar verdik” diyor Berrebi ve devam ediyor:

”Kimsenin istemediği bir oyunu geliştirmek için neden aylar ve hatta yıllar harcayasın ki? Her hafta yeni bir oyun yap, bulmacadan kaçış oyunlarına kadar tüm türleri dene ve hangilerinin kullanıcıların favorileri olduğunu öğren.”

speedloop

8sec’in ilk oyunu Speed Loop

Berrebi’nin yaklaşımı ilginç fakat bir o kadar da mantıklı. Sonuçta hangi mobil oyunun neden sevildiğini söylemek çoğu senaryoda pek güç. Dur durak bilmeden oyun geliştirip yayınlamak ve birinin veya birkaçının tutacağını varsaymak, yıllarca süren bir geliştirme sürecinin ardından hüsrana uğramaktan daha verimli bir yaklaşıma benziyor.

”Yayınladığımız tüm oyunları biz geliştiriyoruz ve tüm oyun türlerini kapsamaya çalışıyoruz.” diyor Berrebi. ”Eğer oyunun ilk sürümü başarılıysa, hemen konsept üzerindeki çalışmalarımızı derinleştiriyor ve oyunculara sevdikleri şeyden daha fazla vermeye odaklanıyoruz. Akıllı pazarlama teknikleri kullanarak, oyuncuların deneyimini olabildiğince rahatsız etmeden dengeli gelir elde ediyoruz.”

Berrebi’nin akıllı pazarlamadan kastı, 8sec oyunlarındaki reklamların spam gibi hissettirmeyecek şekilde tasarlanmaları. ”Her 30 saniyede oyuncuyu reklama boğmak yerine, reklamların sıklığını oyunun sunduğu deneyim türüne göre ayarlıyoruz.” diyerek konuyu açıyor. 8sec’in ikinci gelir modeli ise oyuncuların ekstra oyun içeriğine sahip olmalarını sağlayan uygulama içi satın almalar.

8sec, geliştirdiği her oyunun sekiz saniyede öğrenilebilen oynanış mekaniklerine sahip olduğunu belirtiyor. Girişime ismini veren de bu basit eğlence mantığından başka bir şey değil. Slogan ise oyunların öğrenmesinin kolay, unutmasının zor olduğuna işaret ediyor.

8sec, iyi fikirleri değerlendirmeyi ve hızla gerçeğe dönüştürmeyi bilen iyi bir ekip tarafından hayata geçirildi. Henüz iki aylık bir girişim olmasına rağmen, halihazırda iOS ve Android için 20’den fazla oyun yayınladılar. İlk oyunları Speed Loop, 20.000’den fazla indirildi. Üstelik, 8sec bu oyun için hiçbir pazarlama çalışması gerçekleştirmedi.

Berrebi, 8sec’in ‘eşten dostan’ 215.000 dolar yatırım topladığını söylüyor. Eşten dostan kastı ise 500 Startups, Jean-David-Blanc, Laurent Gerbi, David Maruani, Richard Dunn ve Oleg Tscheltzoff gibi yatırımcılar.

Fikirlerin değil, oyuncuların peşinden gitmek

8sec, tüm mobil oyun geliştiricileri için üzerine düşünülmesi gereken bir yaklaşım ortaya koyuyor. Aslında oyuncuların ne istediğini, daha doğrusu neyi seveceklerini bilmiyoruz. Çünkü bunu oyuncuların kendisi de bilmiyor. İki taraf için de bir deneme yanılma süreci söz konusu. Fakat bu gerçeği gözardı ederek, muhteşem olduğuna inandığımız bir oyun üzerinde çok uzun zaman çalışıp, ardından büyük hayal kırıklığı tehlikesi taşıyan bir kumara girişmek ne kadar doğru? İşte bu üzerine düşünülmesi gereken bir soru. 8sec’in amacı ise o muhteşem oyunu yaratmak değil, kullanıcıların neyi sevdiğini anlamak. Kabul edelim, kullanıcılar denemeden önce bir şeyi sevip sevmediklerini bilemezler.

Girişimin ilk oyunu Speed Loop, kulaktan kulağa yayılarak onbinlerce insana ulaşmayı başarmış. Burada bir başarı, bir kıvılcım var. 8sec şimdi bu oyun türünü ve konsepti eşeleyerek, insanlara Speed Loop ile aynı türde fakat ondan daha iyi bir oyun sunacak. Girişimin milyonlar tarafından oynanacak ilk yapımına kadar geçen süreyi de zaman kaybı veya getirisiz bir deneme-yanılma süreci olarak algılamamak gerek çünkü halihazırda oyuncuları bunatlmadan gelir elde eden bir reklam sistemine sahipler.

Farmville ve Travian gibi bir dönemin çok popüler oyunlarının bugün yitip gitmesinin sebeplerinden bir tanesi, insanların oyunları tüketim hızına yetişmeyi başaramayan geliştiricileriydi. Farmville kendini geliştirmeye çalıştı fakat deneyimi iyileştirmek yerine kozmetik yeniliklerin daha verimli olduğunu düşündüler. Mobil tarafta görece eksik kalan Farmville’de doyum noktasına ulaşan insanlar bir süre sonra çilek ekip, inek sağmak yerine, domuzlara kuş fırlatmanın ve renkli şekerleri patlatmanın daha keyifli olduğuna karar verdi. Doğrusu bunu kimse öngöremezdi.

8sec’in ortaya koyduğu yaklaşımın riski dağıttığını da fark etmişsinizdir. Farmville’in geliştirici Zynga’nın, Farmville gibi insanların sevdiği bir düzine oyunu olsaydı, şu an milyonlar şeker patlatmıyor olabilirdi.

Yorum Bırak